september 21

Maak jouw online verhaal het verhaal van je cliënt!

0  comments

Natuurlijk heb je als coach, therapeut of psycholoog (en misschien ben je zelfs wel alle drie!) allerlei indrukwekkende diploma’s van gevolgde stevige opleidingen. Mooi dat je daar trots op bent, dat verdien je. Je hebt ervaring opgedaan en bent gekwalificeerd. Gelukkig maar. Want als cliënt wil je graag geholpen worden door een professional die weet wat ‘ie doet. 

Waarom jouw online verhaal het verhaal van je cliënt moet zijn

Herkent jouw cliënt zich in het online verhaal dat jij vertelt?

Natuurlijk is er dan ook plek op je website voor diploma’s en gevolgde opleidingen. Maar succesvolle marketing voor psychologen en andere zzp’ers in zorg en welzijn gaat juist over de verhalen van de cliënten waar jij het voor doet. Het draait om het verhaal waarom jij voor het werk hebt gekozen dat je doet. De primaire behoefte van jouw cliënt bij het oriënteren op een geschikte hulpverlener is immers herkenning. 

Je cliënt is de held in dit verhaal, niet jij!

Digitale marketing voor zpp’ers in zorg en welzijn moet klantgericht zijn. Dat wil zeggen:  

Creëer een emotionele band met je potentiële cliënt

Net zoals in je behandeling, zul je ook al in het voortraject moeten werken aan het creëren van een emotionele band met je potentiële cliënt. Dat doe je door diens verhaal in jouw eigen woorden over te brengen. Door middel van aansprekende content vertel je verhalen waarin jouw cliënten zichzelf herkennen. Het is daarbij ook wetenschappelijk bewezen dat een goed verhaal dat aansluit bij de beleving van het publiek daadwerkelijk gedrag kan veranderen. Wanneer jouw content een verhaal overbrengt dat jouw cliënten raakt, maak je het waarschijnlijker dat meer cliënten contact met je opnemen voor een kennismakingsgesprek. 

Tips om jouw online verhaal als (startende) zzp’ers in het sociaal domein vorm te geven

Psychologen, coaches en therapeuten die content voor hun websites willen verzorgen, doen er dan ook goed aan om de volgende tips mee te nemen bij het schrijven van hun verhalen:

  • Spreek pijnpunten direct aan
  • Beantwoord belangrijke vragen die potentiële klanten hebben
  • Geef nuttige informatie
  • Maak het zo makkelijk mogelijk om een afspraak te maken door een directe contact-link te integreren aan het einde van je verhaal

Jij wil geen verhalen vertellen, maar cliënten helpen

Als coach, therapeut, psycholoog of andere zzp’er in het sociale domein wil je uiteindelijk, méér dan dat je het verhaal van je cliënt wil vertellen, vooral jouw cliënten concreet helpen in jouw eigen praktijk. Je wilt je niet bezighouden met het schrijven van het juiste verhaal, dat ook nog eens zoekmachine geoptimaliseerd is, bezoekers naar je website trekt en die bezoekers omzet in cliënten. Jij wilt aan de slag in dat eerste kennismakingsgesprek!

Daarom neem je contact op met mij. Ik zorg voor professionele online content die aansluit bij de pijnpunten van jouw potentiële cliënten en schrijf verhalen die zorgen dat jouw cliënten zich herkennen in jouw professionele ervaring!


Tags

content, content marketing, doelgroep, storytelling


You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
RFT contentmarketing voor zorg en welzijn